Termin: wrzesień 2005 – październik 2006
Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego
Celem projektu jest podniesienie kwalifikacji kadr organizacji społecznych zrzeszonych we WRZOS. Chcemy uczyć jak sprawnie zarządzać organizacją, jak aplikować o środki z Europejskiego Funduszu Społecznego, jak podnosić jakość usług socjalnych. W 15 województwach od lutego do października 2006 r. w ramach trzech modułów tematycznych odbędzie się cykl szkoleń i konsultacji:
1. Zarządzanie Organizacja Pozarządową:
– Praca projektem
– Zarządzanie finansami
– Zarządzanie zespołem
– Zamówienia publiczne
– Marketing, PR, sponsoring w NGO
2. Pozyskiwanie środków z Europejskiego Funduszu Społecznego:
– Wybrane zagadnienia z Funduszy Strukturalnych i Programów Operacyjnych
– Budowa projektów
– Zasady składania wniosku o dofinansowanie projektu z EFS
– Wybrane zagadnienia z planowania budżetu projektu i jego realizacji
– Podstawowe zasady zarządzania projektem
3. Usługi Socjalne:
– Usługi socjalne
– Rozwijanie usług socjalnych
– Standardy etyczne działań pomocowych
– Standaryzacja usług socjalnych
– Finansowanie usług socjalnych
Założeniem projektu jest aby z oferty szkoleniowej i doradczej mogli skorzystać:
– członkowie organizacji,
– pracownicy,
– wolontariusze,
– organizacji członkowskich WRZOS oraz inne osoby zaproszone przez te organizacje.
Dla lepszej organizacji działań w 15 województwach utworzone zostały Regionalne Punkty Konsultacyjne, wyposażone m.in. w sprzęt komputerowy. W każdym z punktów pracuje trzech konsultantów, którzy zostali przeszkoleni do tego, aby doradzać organizacjom. Z porad można korzystać w ramach odbywanych przez konsultantów dyżurów. Regionalni konsultanci prowadzą także rekrutację na szkolenia. Cykl szkoleniowy obejmuje trzy dwudniowe spotkania, podczas których uczestnicy zdobywają wiedzę w ramach jednego z wymienionych wcześniej modułów tematycznych.
Projekt WRZOS realizowany jest w partnerstwie z 15 związkami regionalnymi.
Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.